POGREŠNI PROCESI ČIŠĆENJA DPF FILTERA

  • Čišćenje dpf filtera kiselinom:

Ovaj metod trajno oštećuje saće (mikro sloj katalizatora tj. plemenitih metala) dpf filtera i uništava zaštitni termo omotač između saća i kućišta filtera. Posle tretiranja kiselinom u saću filtera se od karbona, sumpora i ostalih nečistoća hemijskom reakcijom stvara smesa nalik blatu ili tovatnoj masti koju je izuzetno teško očistiti pa se ovakvi filteri posle kraće vožnje vrlo brzo vraćaju u stoprocento stanje zapušenosti. Takođe se rizikuje požar koji može da nastane pri regeneraciji u samoj vožnji automobila zbog oštećenog termo omotača između saća i kućišta filtera.

  • Puškiranje dpf filtera ili izlaganje pojačanom pritisku vode:

Ovom metodom se ne mogu skinuti karbon i ostale nečistoće sa zidova dpf filtera i dolazi do treajnog oštećenja keramike filtera. SVAKO ISPIRANJE FILTERA VODOM POD PRITISKOM TRAJNO OŠTEĆUJE KERAMIKU DPF FILTERA I KATALIZATORA!!!! Kada se takav vrati na vozilo u njemu je zadržana velika količina vode koja se nakon startovanja motora i zagrevanja pretvara u paru. U dzepovima filtera koji su zapušeni karbonskim naslagama stvara se veliki pritisak i dolazi do unutrašnjeg oštećenja filtera. Voda pod pritiskom TRAJNO OŠTEĆUJE kermiku filtera (silicijum karbid) koja nije pravljena za takvu vrstu opterećenja.

  • Paljenje benzinom:

Usled nagle promene temperature može doći do pucanja saća, takodje se ne postiže potrebna temperatura za sagorevanje karbona u unutrasnjosti filtera. Ukoliko zaostane benzina u filteru, a tako se vrati nazad, rizikuje se veca steta na samom vozilu!!!!!

Čišćenje dpf filtera kiselinom, primer:

1. Keramičko saće koje je izvađeno iz DPF filtera i kiselina koju smo koristili za ovaj eksperiment.

DPF_-_FAP_sace_filtera DPF_-_FAP_sace_filtera_sa_kiselinom

2. Šta se desava sa keramičkim saćem i njegovim termo omotačem nakon samo jednog sata u kiselini.

DPF_-_FAP_sace_filtera_u_kiselini_01 DPF_-_FAP_sace_filtera_u_kiselini_02

3.  Metalno kućište sa zaštitnim termo omotačem pre i za vreme eksperimenta.

DPF_-_FAP_kuciste_filtera_u_kiselini_01 DPF_-_FAP_kuciste_filtera_u_kiselini_02

4. Metalno kućište DPF filtera sa zaštitnim termo omotačem nakon jednog sata tretiranja kiselinom.

DPF_-_FAP_kuciste_filtera_u_kiselini_03 DPF_-_FAP_kuciste_filtera_u_kiselini_04

 

NAKON DUŽEG TRETIRANJA DPF FILTERA KISELINOM HEMIJSKI SASTAV MIKRO SLOJA DPF FILTERA SE MENJA, A ZAŠTITNI TERMO OMOTAČ SE OŠTEĆUJE. TIME SE RIZIKUJE DA DODJE DO POŽARA U AUTU KADA ON SAM POKRENE REGENERACIJU U VOŽNJI, JER IZMEDJU SAĆA I METALNOG KUĆIŠTA NE POSTOJI SLOJ KOJI ŠTITI KUĆISTE, A TIME I AUTOMOBIL OD VISOKIH TEMPERATURA KOJE SE STVARAJU PRI REGENERACIJI!!!